Přejít k hlavnímu obsahu
Nakladatelství ALTER
Učebnice, učební pomůcky a výukové materiály
Soukromá osoba Škola Výběr
Přihlášení
Registrace
Košík(0)
Přihlášení
Košík(0)
Soukromá osoba Škola Výběr
Přihlášení
Registrace

Top Menu

  • E-shop
  • Domů
  • O nás
    • O společnosti ALTER
    • Digitální svět učebnic
      • Digitální svět
      • Elektronické učebnice
      • Interaktivní učebnice
      • App pro tablety
      • Výukové programy
      • Vytvoření elektronické knihovny
    • e-Knihovna ALTER
    • Workshopy s redaktory
    • Filozofie našich učebnic
    • Katalog
    • Zajímavosti
      • Ocenění našich učebnic
      • O Žáčkově Slabikáři
  • Metodická podpora
    • Metodická koncepce
      • Metodická koncepce
      • Hodnocení žáků
      • Psací nástroj - tužka
    • Doložky MŠMT
    • Počáteční čtení
      • Koncepce nové řady
      • Náměty pro začínající učitele
      • 10 důvodů PROČ
      • Ověřování - základní školy
      • Ověřování - PP poradny
    • Časové a tematické plány
    • Přípravy KK a OV
    • Metodické listy
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 2
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 3
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 4
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 5
      • ML - Demonstrační karty pro výuku násobilky
    • Výukové materiály
      • Pracovní listy
      • Videa
    • K zamyšlení
      • Rodina v učebnicích
      • Pádové otázky
  • Kontakty
    • Kontaktní informace
    • Objednávky
    • Distributoři
    • Všeobecné obchodní podmínky
    • Zpracování osobních údajů GDPR
    • Licenční podmínky
  • KNIHOVNA
E-shop
  • Metodická podpora
    • Metodická koncepce
      • Metodická koncepce
      • Hodnocení žáků
      • Psací nástroj - tužka
    • Doložky MŠMT
    • Počáteční čtení
      • Koncepce nové řady
      • Náměty pro začínající učitele
      • 10 důvodů PROČ
      • Ověřování - základní školy
      • Ověřování - PP poradny
    • Časové a tematické plány
    • Přípravy KK a OV
    • Metodické listy
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 2
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 3
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 4
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 5
      • ML - Demonstrační karty pro výuku násobilky
    • Výukové materiály
      • Pracovní listy
      • Videa
    • K zamyšlení
      • Rodina v učebnicích
      • Pádové otázky

Drobečková navigace

  1. Domů
  2. Metodická podpora

Drobečková navigace

  1. Domů
  2. Metodická podpora
 Katalog a filtr

Drobečková navigace

  1. Domů
  2. Metodická podpora

Rodina v učebnicích počátečního čtení

„…Rodina prostě přestala být pro mladé lidi prioritou. Aby se jí opět stala, nebude stačit zvýšit přídavky na děti nebo přijít s jinou formou materiální pomoci rodinám s dětmi. Především bude třeba reformovat školské systémy tak, aby mladí lidé byli vychováváni nejen k osobnímu úspěchu v profesní kariéře, ale i k vnímání širší odpovědnosti v rámci společnosti.“

Vilém Holáň

V poslední době byla velmi často pozornost veřejnosti a sdělovacích prostředků upírána k současným slabikářům a jiným učebnicím (nejen pro výuku počátečního čtení). Kritizován byl především tradiční obsah rolí žen a mužů, matek a otců v textech těchto učebnic. Česká společnost se stále více otevírá novým trendům, které jsou na jedné straně přijímány s nadšením, a na straně druhé striktně odmítány. Patří sem i nové pohledy na role žen a mužů v rodině a ve společnosti. Můžeme s nimi souhlasit nebo nesouhlasit, ale škola se jim nemůže vyhnout. Samozřejmě se vše musí dít přiměřeně věku dítěte.

Většina společnosti, žen i mužů, zajisté souhlasí s tvrzením, že současná žena běžně řídí firmu; že při stejném výkonu má právo na stejný plat jako muž; že nesmí být znevýhodňována při přijímání do zaměstnání pouze proto, že je žena, nebo dokonce proto, že pečuje o děti; že nesmí být šikanována nebo obtěžována.
Je běžnou praxí, že stejně dobře jako matka pečuje o děti a domácnost i otec. Někteří mladí lidé nehodlají vůbec uzavírat manželství, případně neuvažují ani o roli rodičů. To vše je věcí jejich svobodné volby stejně tak, jako když se partneři dohodnou na tradičním rozdělení rolí v rodině.

Téma rodina v učebnicích počátečního čtení ALTER

Žáčkův Slabikář
kód: 092702

Položme si však otázku, zda by bylo řešením vytěsnit rodinu zcela z učebnic (nejen počátečního čtení), jako v některých zemích západní Evropy. Rodina je pro dítě mladšího školního věku místem, kde se cítí nejbezpečněji, a to bez ohledu na to, zda jde o rodinu úplnou či neúplnou nebo jinak odlišnou. To, že se prvňáček prostřednictvím textů Žáčkova Slabikáře ocitá v rodině, že se může identifikovat s Tomem nebo s jeho kamarády, v něm přeneseně probouzí pocit bezpečí a jistoty a vnitřně ho motivuje ke čtení. To je nepochybně cenná deviza Žáčkova Slabikáře, která se spolupodílí na jeho úspěších při výuce počátečního čtení. Táta a máma jsou zde lidé, kteří chtějí mít děti, milují je a nevidí v nich pouze překážku na cestě za svou kariérou.

Zkušení elementaristé při práci se Slabikářem postupují s ohledem na individualitu dítěte tak, aby žádné z nich nebylo zraňováno. Nikdy se v rozhovorech s dětmi nedotýkají konkrétních dětí ani jejich rodin, a i v případě, že děti samy na konkrétní případy poukáží, odvedou rozhovor do obecné roviny.

 

Téma rodina v učebnici Lidé kolem nás / Aplikovaná etika pro 4. ročník ALTER

Lidé kolem nás 4  PS Lidé kolem nás 4



Téma rodina nabízíme zpracované v učebnici a pracovním sešitě Lidé kolem nás / Aplikovaná etika pro 4. ročník (Kód zboží: 092995, 092934)
Do učebnice jsou zařazeny konkrétní nebo modelové situace formou drobných příběhů, dětských debat apod.

 

 

Lidé kolem nás 4, str. 5  Lidé kolem nás 4, str. 6     

  • Nakladatelství Alter
  •  Nad Pahorkem 403/24, 141 00 Praha 4
  •  272 760 329, 272 760 335
  •  IČ: 46505644, DIČ: CZ46505644
  •  alter@alter.cz
  • Registrace
  • Kontaktujte nás
  • Všeobecné obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Alter Logo Facebook Alter
  • Všechna práva vyhrazena
  • © 2020, Nakladatelství ALTER